Doskonała dieta na Nowy Rok

Bardzo często wraz z Nowym Rokiem stawiamy sobie cel – nową dietę, która sprawi, że nasza sylwetka będzie smukła, zaś my sami będziemy lepiej się czuć. Oczywiście wybierając dietę musimy mieć na uwadze, że nie każda będzie adekwatna do naszego organizmu i jego potrzeb. Jednakże, jeżeli skorzystamy z poniższych wskazówek możemy mieć pewność, że dieta przyniesie bardzo pozytywne skutki, zarówno dla naszego ciała jak i ducha.

  • Dieta wysokobiałkowa czy niskowęglowodanowa?

Jeśli zawsze miałaś przeczucie, że idealną dietą dla ciebie będzie dieta Atkinsa, lecz zawsze brakło ci motywacji samozaparcia na pewno mamy idealne rozwiązanie. Okazuje się, bowiem, ze wcale nie musisz stosować tej jakże trudnej diety, ponieważ z codziennych posiłków wystarczy wykluczyć chleb oraz ziemniaki, dzięki temu zastosujesz dietę niskowęglanową. Należy zauważyć także, że eksperci do spraw żywienia uważają, iż spożywanie białka w stosunkowo pomaga oprzeć się podjadaniu, dzięki czemu możemy tracić na wadze.

Co więcej aby zastosować dietę warto jeśli trzy posiłki dziennie, zaś pomiędzy posiłkami unikajmy słodyczy, lecz jedzmy owoce i warzywa. Jeśli lubisz kawę z mleczkiem postaraj się zastąpić je jogurtem. W czasie stosowania diety powinieneś także starać się nawadniać organizm. W tym celu pij dużo wody mineralnej, niskokalorycznych napojów, a także herbatki ziołowe.

  • Dieta wg Indeksu Glikemicznego (IG)

Jeśli chcemy przejść na dietę wcale nie musimy wyrzucać z naszego jadłospisu węglowodanów, ponieważ to one są głównym kluczem do odchudzania. Taka dieta jest, więc oparta Indeksie Glikemicznym co sprawia, że są to produkty, które zostały sklasyfikowane według poziomu glukozy we krwi jaki to występuje tuż po ich spożyciu. Takie substancje sprawiają, że glukoza stopniowo się uwalnia, a tym samym nasz organizm cieszy się z ciągłego dopływu energii. Do produktów o tym charakterze zalicza się przede wszystkim: pełnoziarniste pieczywo, warzywa, owoce, a także wszelkie makarony i nabiał.  Wysoki poziom IG mają także owoce egzotyczne, ciastka, czy też napoje gazowane.

  • Dieta niskokaloryczna

Dla wszystkich osób, które są na diecie bardzo ważnym elementem jest planowanie. Jest to istotny element w chwili, kiedy dopadnie nas głód i chcemy uniknąć sytuacji, iż pożeramy wszystko, co mamy pod ręką. Z tego też względu powinniśmy zastanowić się nad przygotowywaniem trzech posiłków dziennie, tak aby dostarczyć do organizmu około 1150 kalorii, a także około 1,5 litra wody mineralnej niegazowanej. Co więcej należy pić sporo herbaty ziołowej, a czasami także słabej kawy. Jeśli już faktycznie chcemy zjeść pomiędzy posiłkami przekąskę warto sięgnąć po świeże owoce, sok z cytryny czy też liść sałaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *