Jak wygląda praca w hotelu?

Stanowiska pracy, jakie możemy zajmować w hotelu są zróżnicowane. Mamy tutaj pracowników niższego szczebla, takich jak sprzątacz, ale i średniego, czyli na przykład recepcjonistę, aż po tych zasiadających na szczycie w osobie głównego zarządcy lub dyrektora. Są także pracownicy usług towarzyszących noclegowi. Mowa tutaj o restauracyjnych kucharzach, barmanach, pracownikach spa, czy ratowniku na basenie.
Prace te będą się od siebie różnić, ale ich cel jest jeden – zapewnić jak najwyższy komfort pobytu gościom hotelowym. Jeśli mielibyśmy krótko odpowiedzieć na pytanie, jak wygląda praca w hotelu, jaki jest jej cel, to najprostszą odpowiedzią byłaby ta powyższa.

Ogólne warunki pracy w hotelarstwie.

Warunki i zasady pracy w obiektach noclegowych są zróżnicowane. Nie są to jednak wielkie różnice, a ogólny ich zarys można łatwo scharakteryzować.
Pomijając kilka stanowisk jest to praca w większym lub mniejszym kontakcie z klientem. Będziemy więc musieli czasami z gośćmi hotelowymi porozmawiać.
Sprawne identyfikowanie ich potrzeb oraz szybkie ich zaspokajanie w ramach przydzielonych nam zadań jest bardzo ważne. Jak już wspomniano stanowi to podstawę pracy w hotelarstwie. Natomiast zwykły codzienny kontakt, krótkie rozmowy i pogawędki są równie istotne. Budują dobry wizerunek firmy oraz składają się na ogólne zadowolenie z pobytu.
Umiejętności miękkie, szczególnie na takich stanowiskach jak recepcjonista, są niezwykle ważne. Osoby kontaktowe, lubiące ludzi dobrze sprawdzą się w tej pracy.
Jeśli chodzi o godziny pracy, mówimy tutaj o pracy zmianowej przez całą dobę. Goście hotelowi przybywają do obiektu i z niego wyjeżdżają o każdej godzinie. Trzeba więc obsługiwać ich na bieżąco.
Praca zmianowa może mieć różny charakter. Czasami są to dwa dni zmian dwunastogodzinnych, po których następuje wolne, innym razem standardowy ośmiogodzinny cykl pięciu dni pracy i dwóch dni wolnego. Zdarzają się też systemy mieszane.
Hotele są obiektami działającymi przez całą dobę, także w święta. Zatrudniając się w hotelu trzeba liczyć się z możliwością pracy w Wigilię, Nowy Rok czy Wielkanoc. Jest to jednak wynagrodzone odpowiednio wyższą stawką.
Jeśli chodzi o warunki finansowe, będą one zależeć od standardu obiektu. Im wyższy, tym wyższa pensja. Jeśli jednak porównamy branżę hotelarską do innych związanych z turystyką można powiedzieć, że warunki płacowe są dobre.
Korzystne warunki pracy oraz należyte standardy zachowują obiekty sieci Best Western. Hotele te są obiektami chętnie odwiedzanymi, o wysokim standardzie.
Jednym z nich jest Best Western Premier Hotel City Center, zlokalizowany w centrum miasta, hotel o wysokim standardzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *